Registrera dig för vårt nyhetsbrev och ta del av nyheter och erbjudanden.
För varje ny prenumerant skänker Skyltmax 20 kr till månadens stödorganisation. Läs mer.
Plastskyltar gravyr, 120x45 mm, Tejp
Pris inkl. moms
Produktinformation
Typ:
Plastskyltar gravyr
Bredd:
120 mm
Höjd:
45 mm
Tjocklek:
1,6 mm
Fästmetod:
Tejp
Produktbeskrivning
Att presentera en butik eller affärsverksamhet med en butiksskylt är viktigt och näst intill ett måste. Däremot beror det helt på målgruppen om skylten behöver vara stor och iögonfallande eller om det räcker med en mindre butiksskylt på dörren som presenterar butiken vid namn.
När ett budskap ska förmedlas handlar det lika mycket om vad som sägs som hur det sägs. Detta gäller även en butiksskylt då texten är lika viktig som färgen och formen för att förmedla ett budskap. Därför finns det framförallt tre saker som är viktiga att ha i åtanke vid utformning av skyltar till butiker.
Redan på de affärsskyltar som sätts upp utanför butiken, på exempelvis fasaden, är det viktigt att förmedla butikens verksamhet. Är det en antikbutik kanske snirkliga bokstäver med en äldre stil passar bra på en svart metallskylt. Om butiken däremot har ett marint tema kan rep och symboler fånga butikens känsla.
Framförallt när det gäller den stora butiksskylten, som presenterar butikens namn, är det viktigt att ha en tydlig skylt, som syns på ett längre avstånd. Den hjälper dels kunderna att hitta rätt, men framförallt underlättar den för nya kunder att upptäcka butiken och bli nyfikna på vad den har att erbjuda.
Inom kategorin ”butiksskyltar” finns även de skyltar som finns inne i butiken. Bland dessa finns skyltar som ska lyfta fram vissa kategorier eller avdelningar för kunden. Även om dessa också bör ha matchande stil med butikens verksamhet är det viktigt att utforma skylten utefter det budskap som ska förmedlas. REA-skyltar är exempelvis ofta röda för att dra blicken till sig samt har extra tydlig text.
Fundera på vilket budskap som din butiksskylt ska förmedla – både vad det gäller text, färg och form.