Hoppa till innehållet

Just nu får du 15% på allt! Använd koden MAX15 (gäller till 2/12)

Köpvillkor

Företagsinformation

Juridiskt namn: SignMax AB
Org. nummer: 556756-8760
Postadress: Box 21, 433 21 Partille, Sverige
Gatuadress: Fläskebovägen 5, 438 91 Landvetter, Sverige
Telefon: 031 – 448 178
E-post: info@skyltmax.se

Allmänt

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden hos SignMax AB (hädanefter ”oss”, ”vi” eller ”SignMax”) via skyltmax.se.  

När du slutför en beställning ingås ett avtal mellan dig och SignMax, som gäller för din beställning vilket inkluderar eventuella frågor eller tvister som uppkommer som en följd av din beställning. Den version av villkoren som är tillämplig för din beställning är den version som finns tillgänglig på skyltmax.se vid den tidpunkt då du genomför din order. När vi har tagit emot din beställning skickas en bekräftelse till den e-postadress som du använde när du genomförde ditt köp. Tänk därför på att ange korrekt e-postadress då bekräftelsen kan behövas vid eventuell framtida kontakt med vår kundservice. Vi ber dig vänligen kontakta oss så snart som möjligt för det fall att bekräftelsen inte kommer fram till dig. 

Vi ingår ej avtal med omyndig person utan målsmans tillåtelse.

Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar som innehåller olämpligt och/eller stötande innehåll. Detta gäller exempelvis pornografiska, rasistiska och nazistiska logotyper/motiv och/eller budskap. Du är själv ansvarig för att materialet inte strider mot lag eller förordning.

Priser

Priser på sidan visas i SEK. Väljer du att beställa som privatperson visas priserna inklusive moms. Väljer du att beställa som företag visas priserna exklusive moms. I det sista steget av beställningen ser du det slutgiltiga beloppet att betala. I kundvagnen, och innan du slutför din beställning, ser du även kostnaden för frakt.

Vi förbehåller oss rätten att avbryta beställningar i de fall då kundens egna bilder inte håller tillräckligt hög kvalitet för tillverkning, samt vid tekniska fel.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar från tid till annan utan föregående avisering. Det pris som gäller för ditt köp är det pris som finns tillgängligt på skyltmax.se vid den tidpunkt då du genomför din order. 

Frakt

SignMax använder PostNord AB och DHL som leverantörer för leverans av beställningar. De flesta beställningar skickas som brev. I de fall då värdet överstiger 2000 kr eller beställningens vikt överstiger 2 kg skickas ordern istället som paket. För privatpersoner anländer paketet till närmsta postombud och avisering sker med brev. För företag levereras paketet till angiven leveransadress utan avisering.

Leveranstid inom Sverige

Vi strävar alltid efter att leverera våra varor inom angivna tidsramar, men förseningar kan vid oväntade händelser förekomma. Vid eventuella förseningar kontaktas kunden så snart som möjligt via telefon eller e-post, varpå ny leveranstid bestäms. Kontakta oss om varan inte har kommit fram till angiven leveransadress inom 14 dagar. Du har rätt att häva köpet om dröjsmålet är av väsentlig betydelse. I händelse av att leveranstiden överstiger 30 dagar har du alltid rätt att häva ditt köp. 

Beställning med leveranssätt postpaket som inte hämtas inom 14 dagar returneras till oss. För det fall att försändelsen inte hämtas ut i tid står kunden för returfraktskostnaden.

Skyltmax står för transportrisken när varan levereras till dig. Kunden står dock för transportrisken när varan återsänds till oss, för det fall att en retur av vara är nödvändig.

Läs mer om våra leveranstider här.

Personuppgifter

SignMax AB är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som samlas in i samband med din beställning. När du handlar hos oss anger du personuppgifter såsom namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Det är uppgifter vi behöver för att kunna leverera ordern till dig, men även för att hantera eventuella reklamationsärenden och administrera senare beställningar. För byte av leverans- och/eller fakturaadress, ber vi dig att logga in på kundzonen och göra önskade justeringar. Kunden ansvarar själv för att leverans- och fakturaadressen är korrekt. E-postadressen kan komma att användas för utskick av vårt nyhetsbrev. Prenumeration på nyhetsbrev kan enkelt avslutas och du kan även vid beställningstillfället välja att du inte önskar ta emot nyhetsbrev från oss.

Som kund har du rätt att ta del av den information vi har registrerat om dig. Du har även, bland annat, rätt att på begäran få dina uppgifter korrigerade eller raderade. Om du önskar ta emot sådan information ber vi dig kontakta oss på info@skyltmax.se. 

För fullständig information kring vår hantering av dina personuppgifter samt dina rättigheter så hänvisar vi till vår Integritetspolicy.

Betalning och beställning

Din order bekräftas när du klickar på "Slutför köp". Skulle din betalning misslyckas har du chans att testa igen eller byta betalsätt i nästa steg. Vi erbjuder följande alternativ:

Kortbetalning: Du kan betala säkert med kort. Vi accepterar VISA och Mastercard. Din betalning hanteras av Adyen B.V. med säker kryptering och enligt strikt banknorm. Adyen B.V. uppfyller kraven för PCI DSS. Skyltmax.se innehar SSL-certifikat, och dina kortuppgifter skickas direkt till banken och kan inte läsas eller hämtas av någon annan än din bank.

Vi använder oss av 3D secure. 3D Secure är en säkerhetslösning för kortköp på internet som har tagits fram av kortnätverken Visa och Mastercard. 3D Secure har som avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet, därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. 

Faktura: Vid pappersfaktura tillkommer en avgift på 39 kr inkl. moms. Vid betalning med e-postfaktura tillkommer en avgift på 29 kr inkl. moms. Betalning ska vara oss tillhanda inom 30 dagar. Vid utebliven betalning debiteras en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta enligt 6 § räntelagen (1975:635). Vid fortsatt utebliven betalning går ärendet vidare till vår inkassopartner.

Direktbetalning: Du kan välja att göra en betalning direkt från ditt bankkonto. Vi använder oss av Trustly. Betalningar med Trustly hanteras av Adyen B.V, krypterad och i enlighet med strikta bankstandarder. Trustly är en säker koppling till din bank och låter dig betala direkt från ditt konto. Du loggar in med ditt personnummer och Mobilt BankID alt. personlig dosa och kod.

Swish: Swish är en mobil betaltjänst där du enkelt, snabbt och säkert kan överföra pengar. Du godkänner ditt köp med Mobilt BankID och får omedelbart en betalningsbekräftelse. Pengarna dras från ditt anslutna konto.

Avbeställning

Du har möjlighet att avbeställa din vara fram till dess att leveransen har påbörjats, vilket görs genom att ringa oss på 031 – 448 178. När väl leveransen har påbörjats kan du inte längre avbeställa leveransen.

Ångerrätt och nöjd-kund-garanti

Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler gäller ej ångerrätten när köpet avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. När din beställning är skickad från oss avsäger vi oss därför ångerrätten, eftersom samtliga våra produkter produceras individuellt efter kundens önskemål.

Även om vi avsäger oss ångerrätten, är det dock vår målsättning att du ska känna dig trygg i att handla från SignMax. Om du inte är nöjd med din vara, tillämpar vi därför vår nöjd kund-garanti, vilken gäller för hela vårt sortiment. Vår nöjd kund-garanti innebär att du kan kontakta oss i de fall du är missnöjd med din beställda produkt. I första hand korrigerar vi den omständighet som du är missnöjd med, och skickar istället en ny produkt. Skulle inte det lösa problemet så gör vi istället en full återbetalning/kreditering. 

För att utnyttja vår nöjd kund-garanti ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt via våra kontaktuppgifter ovan, gärna via e-post eller telefon. Vi behöver ditt ordernummer samt en beskrivning av den omständighet som du är missnöjd med.

Vår nöjd kund-garanti gäller i 30 dagar efter det att varan levererades till dig. Med andra ord måste du meddela oss om den omständighet som du är missnöjd med senast inom 30 dagar räknat från det att du tog emot din vara. 

Dina rättigheter enligt lag påverkas inte av vår nöjd kund-garanti, utan den gäller utöver dina rättigheter enligt lag.

Utöver reklamationsrätten och nöjd kund-garantin, lämnar SignMax 1 års garanti på samtliga produkter ur sortimentet.

Reklamation

Om en vara av någon anledning behöver reklameras ber vi dig att kontakta vår kundservice via e-post på följande adress: info@skyltmax.se. Du kan även kontakta oss via våra övriga kontaktuppgifter som omnämns ovan. Vi behöver ditt ordernummer, en beskrivning av felet samt helst ett foto på den felaktiga produkten. Vi kan komma att kräva att den felaktiga produkten återsänds tills oss för vidare kontroll. Om så är fallet ska produkten returneras till följande adress:

SignMax AB
Fläskebovägen 5
SE-438 91 Landvetter

Om ett tillverkningsfel eller skada i transport konstateras, godkänns reklamationen. Kunden ersätts för eventuella returkostnader vid godkänd reklamation. Vänligen notera att en reklamation alltid måste göras inom skälig tid (två (2) månader anses alltid vara skälig tid), dock senast inom tre (3) år efter det att du tog emot varan. Om en reklamation godkänns kompenserar vid dig i enlighet med reglerna i konsumentköplagen (1990:932) genom reparation av befintlig produkt, genom en ny likvärdig produkt, prisreduktion eller genom att du återfår din betalning för produkten (inkl. frakt- och returkostnader). 

Vi återbetalar kunden senast inom 10 dagar räknat från det att avtalet har hävts på riktiga grunder. Återbetalning görs med samma betalningssätt som du använde när du genomförde köpet. För det fall att vi kräver att varan returneras för kontroll, görs full återbetalning under förutsättning att varan kommer oss tillhanda i väsentligen samma skick som den var när varan levererades till dig. Om en returnerad vara har använts eller hanterats i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion, har SignMax rätt till ett avdrag för värdeminskningen på varan som kan uppgå till varans fullständiga pris.

Tvist

Vår ambition är alltid att lösa eventuella problem tillsammans med våra kunder. Om du har problem med en produkt som du har köpt från SignMax och för det fall att du inte har lyckats lösa tvisten tillsammans med oss, kan du lämna in ett klagomål till: 

Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Du kan även kontakta konsumentvägledaren i din kommun eller, vid gränsöverskridande köp, skicka ditt klagomål till EU:s plattform för tvistlösning på nätet, vilken är tillgänglig på EC Online Dispute Resolution.

Klausulers giltighet

För det fall att delar av dessa villkor förklaras ogiltiga eller döms ut som verkningslösa av domstol eller tillsynsmyndighet, ska detta inte påverka giltigheten av återstående villkor.

Force Majeure

SignMax undantas genom dessa villkor ansvar för skador eller förseningar som har sin grund i omständighet som ligger utanför vår kontroll. Exempel på sådana omständigheter är översvämningar, bränder, avbrott i arbete, förbud, restriktioner, sabotage, dåliga transport- och väderförhållanden och krig.


Vad tycker våra kunder?