Frakt och betalning

Vanliga frågor och svar

Hur lång är leveranstiden?

Vinyltext: 2-4 arbetsdagar.
Plastskyltar gravyr, konturskurna skyltar, namnskyltar gravyr, märkskyltar gravyr: 3-5 arbetsdagar.
Aluminiumskyltar, plastskyltar färgtryck, namnskyltar färgtryck, träskyltar, akrylskyltar, dekaler, mässingsskyltar, rollups, banderoller, affischer, magnetskyltar, hostskydd: 3-7 arbetsdagar.

Vad kostar frakten?

Beroende på orderns storlek, vikt eller värde levereras den antingen som brev eller paket.
Brev (ej spårbart): 32 kr, ex. moms.
Paket (spårbart): 100 kr, ex. moms

Kan jag returnera skylten om jag inte är nöjd?

Om du av någon anledning inte är nöjd med din beställning är vi inte heller nöjda. Därför omfattas alla våra kunder av vår nöjd kund-garanti. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt, så ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt med ditt ärende, antingen på info@skyltmax.se eller på telefon: 031448178

Vart kan jag hitta en kopia på min Faktura?

Har du ett konto registrerat hos oss så loggar du in via den här länken. Under fliken Mina beställningar och under Tidigare order kan du klicka på Faktura för den order det gäller och ladda ner en kopia på din faktura.

Har du inget registrerat konto hos oss, kontakta vår kundservice via mail eller telefon så hjälper vi dig dig gärna!

Hur spårar jag min leverans?

Beroende på din orderns storlek, vikt, värde eller ditt eget aktiva val levereras den antingen som brev, spårbart brev eller paket.

I de fall din order har skickats som spårbart brev eller paket kommer du få en klickbar spårningslänk via mail i samband med att vi skickar din order från oss. Vänligen var medveten om att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningslänken blir aktiv.

Vad händer om jag uppgett fel information?

Om du har uppgett felaktig information så som leverans- eller fakturaadress, E-postadress eller telefonnummer etc, kontakta vår kundservice direkt så ska vi se till att ändra informationen i tid.

Vad gör jag om jag inte har fått min order?

Om du inte har fått din order så rekommenderar vi dig först att kolla om du har uppgett rätt information till oss. Efter det ber vi dig gärna kolla en extra gång om den aktuella leveranstiden har passerat. Om du har uppgett rätt information och leveranstiden har passerat så kontakta gärna vår kundservice så kommer vi hjälpa dig så fort vi kan!

Vad gör jag om en skylt är trasig eller felaktig?

Vår största målsättning är att du ska känna dig trygg i att handla från Skyltmax. Om du skulle ta emot en produkt som är defekt eller har fel design vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt! Maila följande uppgifter till oss på info@skyltmax.se

  • E-postadress som köpet är registrerat på

  • Ordernummer

  • Bifoga bild på produkten

  • En kort förklaring kring problemet

Vårt kundserviceteam återkommer till dig så fort som möjligt!

Vilka betalsätt kan jag välja på?

Kort
I kassan kan du välja att betala din order direkt med Visa och Mastercard.

Swish
I kassan kan du välja att betala din order direkt med Swish.

Faktura
I kassan kan du kan välja att få fakturan som brev på posten eller via e-post. Väljer du pappersfaktura tillkommer en fakturaavgift på 40 kr inkl. moms. Fakturan skickas tillsammans med produkterna om du inte uppger annan fakturaadress. Vid faktura via e-mail tillkommer en avgift på 30 kr inkl. moms. Betalningsvillkor för faktura är 30 dagar.

E-Faktura
Beställer du som företag har du möjlighet att välja E-faktura som betalmetod i kassan. För att kunna välja E-faktura behöver du fylla i korrekt organisationsnummer och E-post för EDI-koppling, GLN-nummer är valfritt att ange. För E-faktura tillkommer en fakturaavgift på 40 kr inkl. moms.

Vart kan jag hitta en kopia på mitt kvitto?

Har du ett konto registrerat hos oss så loggar du in via den här länken. Under fliken Mina beställningar och under Tidigare order kan du klicka på Kvitto för den order det gäller och ladda ner en kopia på din kvitto.

Har du inget registrerat konto hos oss, kontakta vår kundservice via mail eller telefon så hjälper vi dig dig gärna!

Vart kan jag hitta en kopia på min orderbekräftelse?

Har du ett konto registrerat hos oss så loggar du in via den här länken. Under fliken Mina beställningar och under Tidigare order kan du klicka på Visa för den order det gäller, då kommer du vidare till orderbekräftelsen. Önskar du en kopia på orderbekräftelsen i PDF form så kontakta gärna vår kundservice.

Har du inget registrerat konto hos oss, kontakta vår kundservice via mail eller telefon så hjälper vi dig dig gärna!

Varför har jag inte fått min faktura?

Faktura via e-post
Har du valt faktura via e-post när du lagt din order skickar vi en faktura till den angivna e-postadressen i samband med att ordern skickas från oss. Har du fått ett mail från om oss att din order är skickad men inte fått någon faktura, vänligen kontrollera din skräppost. Behöver du få fakturan på nytt? Kontakta vår Kundservice, så hjälper vi dig!

Pappersfaktura
Har du valt pappersfaktura när du lagt din order så kommer fakturan skickas till den fakturaadress som angivits. Är leverans- och fakturaadress samma så skickas fakturan tillsammans med produkterna. Om du har angett en separat fakturaadress skickas fakturan i ett brev med posten.

E-faktura
Har du valt e-faktura när du lagt din order kommer du få ett automatiskt mail från vår e-fakturaleverantör Crediflow med en inbjudan om att upprätta en koppling mellan ert företag och SignMax AB. Kopplingen behöver endast upprättas första gången ni tar emot en e-faktura från oss. När kopplingen är accepterad kommer e-fakturan skickas till er angivna elektroniska adress. Har du inte fått någon inbjudan, vänligen kontrollera din skräppost eller kontakta vår kundservice.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Telefon: 031-44 81 78

Vardagar 09.30-16.00 Lunchstängt mellan 13-14

Eller använd det här formuläret

Om du har ett order- eller fakturanummer så ange gärna det när du kontaktar oss. Det underlättar för oss när vi ska hjälpa dig med din fråga.

När du kontaktar Skyltmax via e-post lagras ditt ärende och din kontaktinformation hos oss. Det är nödvändigt för att vi ska kunna hantera ditt ärende. För mer information, se vår integritetspolicy.

Vad tycker våra kunder?