Hoppa till innehållet

Företagskund? -20% rabatt vid beställningar över 5000kr - sales@skyltmax.se

Fästmetod – Dekal - Guide

Hur sätter du upp din dekal?

Nedan hittar du vår guide till hur du fäster din dekal. Vi rekommenderar att du ser hela videon eller läser igenom hela guiden innan du börjar montera.


Du behöver:
- Filtskrapa (medföljer din order)
- Rengöring för underlaget (gärna fettlösande)

För att få bästa möjliga resultat rekommenderar vi att du tvättar underlaget du vill fästa din dekal på med fettlösande medel, gärna diskmedel eller fönstertvättmedel. Ytan ska vara är helt torr vid montering. Skulle det finnas fett eller smuts kvar under din dekal försämrar detta livslängden och kan göra att dekalen inte fäster ordentligt.

Dekaler fäster sämre i kalla temperaturer (under 15c), ska du fästa din dekal utomhus i låga temperaturer rekommenderar vi att du värmer underlaget med hårtork eller värmepistol. Var här försiktig så att du inte överhettar och skadar underlaget.

1. Håll upp din design där du önskar placera den och se till att den är rak. Gör två eller fler markeringar på väggen (som senare ska kunnas tas bort) så att du kan använda dem som referens vid monteringen. Förslagsvis görs detta vid hörn eller på 4 olika punkter runt designen.

2. Dra sedan loss skyddspappret på baksidan av din design.

3. Centrera din dekal inom dina markeringar och tryck fast den, arbeta dig inifrån mitten och utåt kanterna och sidorna. 

4. Gå över din dekal med filtskrapan som medföljde din order eller en torr trasa för att pressa ut eventuella luftbubblor. 

Ta bort gammal vinyl eller dekal

Läs vår guide hur du enkelt byter ut din vinyl eller dekal.

 

  1.  
  2.  

Hittar du inte svaret på din fråga?

Telefon: 031-44 81 78

Vardagar 10–16. Lunchstängt 13-14.

Eller använd det här formuläret

Om du har ett order- eller fakturanummer så ange gärna det när du kontaktar oss. Det underlättar för oss när vi ska hjälpa dig med din fråga.

När du kontaktar Skyltmax via e-post lagras ditt ärende och din kontaktinformation hos oss. Det är nödvändigt för att vi ska kunna hantera ditt ärende. För mer information, se vår integritetspolicy.

Vad tycker våra kunder?