Registrera dig för vårt nyhetsbrev och ta del av nyheter och erbjudanden.
För varje ny prenumerant skänker Skyltmax 20 kr till månadens stödorganisation. Läs mer.
Vinyltexter, 231x80 mm, Vinyl, Självhäftande
Pris inkl. moms
Produktinformation
Typ:
Vinyltexter
Bredd:
231 mm
Höjd:
80 mm
Tjocklek:
0,075 mm (75µ)
Material:
Vinyl
Fästmetod:
Självhäftande
Produktbeskrivning
I stort sett alla företag behöver göra någon slags reklam. Vissa har stora reklamskyltar på fasaden som tydligt och effektivt visar vilka produkter eller tjänster som säljs. Andra använder sig enbart av mindre skyltar inomhus för att lyfta fram reor eller andra erbjudanden.
Oavsett så har skyltarna i grunden samma funktion – att göra reklam och skapa intresse. När du utformar din egen reklamskylt är det viktigt att tänka igenom text, färg och form. Det är helheten som avgör om skylten når full effekt.
En annan kategori av reklamskyltar är ”ingen reklam tack”-skyltar.
Några tips på vägen för dig som vill designa egna reklamskyltar.
Om du utformar reklamskyltar som kommer att visas på andra ställen än i närheten av företaget är det viktigt att vara noga med att ge ytterligare information. Ett exempel är reklamskyltar av vinyltext som monteras på bilar. Här bör kontaktinformation så som webbsida, adress eller telefonnummer finnas med, så att intresserade kan höra av sig.
Många färger förknippas med en viss känsla. Rött är ”varning” och ”alarm” och används ofta på reklamskyltar som förmedlar ovanligt låga priser. Ett exempel är reaskyltar som oftast är röda.
Bilder engagerar ofta mer än vad text gör. Det kan vara fördelaktigt att kombinera text och bild för att göra budskapet tydligt samtidigt som det lättare tilltalar både känsla och logik hos potentiella kunder.
Vilken stil på reklamskylt som bör användas beror till stor del på vad ditt företag säljer. En skylt från ett spa, från en begravningsbyrå och från en snabbmatskedja bör ha helt olika utformning och stil.
Att göra reklam är att synas. Men det betyder inte i första hand att reklamskyltar måste vara stora och skrika ut sitt budskap. De kampanjer som fått mest uppmärksamhet, och därmed anses varit mest framgångsrika, är där text och bild varit annorlunda mot mycket annat. Det handlar om att sticka ut – inte skrika ut.