Hur du beställer

Vanliga frågor och svar

Hur gör man en beställning?

Du kan börja med att antingen skapa din alldeles egna skyltdesign i Skyltomaten eller utgå från våra exempelskyltar och anpassa den valda skylten efter egen önskan. När du känner dig nöjd med din skylt lägger du den i kundvagnen. Du kan gå vidare till kassan direkt genom att klicka på knappen "Gå till kassan" eller stanna kvar på sidan för att designa fler skyltar. I kassan fyller du i dina adressuppgifter och väljer önskad betalmetod.

Kan jag beställa fler än en skylt per order?

Ja. Du kan designa och beställa flera skyltar i en och samma order. I Skyltomaten kan du lägga till önskat antal skyltar i kundvagnen och får samtidigt en översikt över dina produkter. Känner du dig nöjd, gå vidare till kassan. I kassan kan du återigen granska dina skyltar innan du slutför din beställning.

Hur tar jag bort oönskade objekt på skylten?

Vill du ta bort en bild eller ett textobjekt markerar du först objektet genom att klicka på det. Därefter klickar du på det röda krysset som visas till höger om objektet.

Kan jag beställa skyltar som jag beställt tidigare?

Ja. Logga in i kundzonen med din mailadress eller kundnummer och lösenord. I kundzonen kan du se dina tidigare beställningar. Klicka på en tidigare beställning och sedan på önskad skylt. Du hamnar då i Skyltomaten och kan beställa skylten på nytt, alt. ändra design innan du lägger skylten i kundvagnen.

Kan jag lägga till en egen logga eller bild?

Ja, i vår Skyltomat har du möjlighet att ladda upp egen bild eller logga. Beroende på skyltens storlek kan det vara tillräckligt med formaten JPG, BMP, GIF, PNG eller TIFF men vi rekommenderar alltid vektoriserade bilder såsom PDF, EPS eller SVG för bästa kvalitet, om detta är möjligt.

Allmän rekommenderad upplösning för bilder är 100 ppi. Lägre upplösning ger sämre resultat vid tryck och kan resultera i att bilder blir oskarpa/pixliga. Vill du veta om din bild håller en tillräckligt hög kvalitet? Ladda upp din bild/logga i Skyltomaten. För de flesta format visas under bilden den rekommenderade maxhöjden och maxbredden.

Hur gör jag för att beställa flera skyltar med exakt samma design?

För att beställa flera skyltar med samma design behöver du endast lägga en skylt i kundvagnen. I kundvagnen visas sedan en ruta där du kan ändra antalet skyltar genom att manuellt skriva in önskat antal. Du kan också ändra antalet genom att klicka på plustecknet, alternativt klicka på den orangea knappen ”Lägg i kundvagnen” till dess att du har den önskade mängden skyltar i kundvagnen.

Hur justerar jag den bild som jag har laddat upp på skylten?

Du kan förminska och förstora dina bilder helt efter egen önskan. Du får fram en dubbelriktad pil när du placerar muspekaren på någon av bildens hörn. Genom att dra utåt eller inåt med musknappen kan du förstora eller förminska bilden.

Hur gör jag för att lägga till text/er på skylten med olika typsnitt/textstorlek?

Om du vill lägga till en text på skylten med varierande typsnitt eller textstorlek väljer du att lägga till flera objekt på skylten. Du lägger till ett objekt genom att klicka på rutan ”Lägg till text”. Du kan sedan i varje enskilt objekt justera text och storlek efter egen önskan.

Varför är min order pausad?

Om din swish- eller kortbetalning av någon anledning inte har slutförts så kommer din order att pausas. Du kommer även få ett mail till din angivna E-postadress med en länk där du antingen kan prova att genomföra betalningen igen eller välja ett annat betalsätt.

Är din order pausad utan att du har fått ett mail till din angivna e-postadress är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi hjälpa dig så fort som möjligt!

Kan jag göra ändringar i designen på min order efter köp/bekräftad beställning?

Har du lagt din order med faktura som betalmetod har du möjlighet att redigera designen på din beställning i den första orderbekräftelsen du kommer till på vår hemsida, efter bekräftad beställning.

Har du registrerat ett konto hos oss och lagt din order med faktura som betalmetod kan du även i efterhand logga in och ändra i din order. Detta så länge din order inte har gått vidare till vår produktion.

Har du inget registrerat konto hos oss eller valt en annan betalmetod så kontakta vår kundservice direkt så ska vi hjälpa dig så fort vi kan!

Hittar du inte svaret på din fråga?

Telefon: 031-44 81 78

Vardagar 09.30-16.00 Lunchstängt mellan 13-14

Eller använd det här formuläret

Om du har ett order- eller fakturanummer så ange gärna det när du kontaktar oss. Det underlättar för oss när vi ska hjälpa dig med din fråga.

När du kontaktar Skyltmax via e-post lagras ditt ärende och din kontaktinformation hos oss. Det är nödvändigt för att vi ska kunna hantera ditt ärende. För mer information, se vår integritetspolicy.

Vad tycker våra kunder?